петък, 14 февруари 2014 г.

За любовта към простичките неща

Мъничко ми идва в повече. Всяка година се говори какво празнуваме, дали да празнуваме, кой как трябва да постъпи... Ама така е, човешки му работи. Може би трябва по-малко да мислим и повече да се обичаме. Със сигурност тогава и розовите очила ще захвърлим, защото просто няма да са необходими.  Така че обичайте се много, до полуда дори, позволете на разума да си отдъхне поне за момент и дайте воля на чувствата си. Просто така, заради онази усмивка...

И не еднопосочно. Любовта никак не е ограничена, напротив. Ей я там, само чака да й подадеш ръка. И ще ти разказва за себе си цяяял живот. Как се крие в цветята, как омайва с вкусна храна, как попива в летния прохладен дъжд, как нежно гъделичка влюбените... Ама така си е. :)

Май никога не сме се вманиачавали с любимия около този празник, май и не ни трябва специална дата. И въпреки това, днес, когато той е на доста километри от мен (просто така се случи), определено ми липсва... Не ми се приготвят десерти само за мен.

Ама гладна не мога да стоя, нали? :) Още повече, че той дори не опитва от тази манджичка. Аз с такова желание си я готвя и така послушно изпълнявам бащия съвет, ама не и не. Не иска и това е. За сметка на това аз си я обичам много, защото хем ми е вкусно, хем не изисква почти нищо, хем се приготвя бързо. Така че с това ще се зарадвам днес.



Татковата леща

 


Таткова е, защото макар да се случва рядко, баща ми приготвя чудно вкусна леща. Без да взимам ничия страна, просто майка ми не може да я услади така...
Аз... почти я правя като него :) Ама сигурно и той си има тайна съставка, знам ли...


Необходими продукти:
- 1200 мл вода;
- 1/2 ч. ч. леща;
- 1 малка главичка лук;
- 1 морков;
- 4 с. л. олио;
- 1/2 ч. ч. доматен сок;
- 1 с. л. с връх брашно + 3 с. л. студена вода;
- 1 ч. л. сушена чубричка;
- 3 скилидки чесън;
- 2 с. л. магданоз;
- сол на вкус.

Водата се слага да заври. Прибавят се измитата леща, нарязаните на ситно лук и морков, както и олиото.
Когато всичко се свари (след около 20-30 минути), се добавя доматеният сок. (Ако е извряла повечко вода, аз доливам малко, изчаквам да заври и продължавам нататък.) Брашното и водичката се размиват на каша, към която се прибавят няколко лъжици от врящата леща (за да се смесят след това по-лесно). Добавя се брашнената кашичка при непрекъснато бъркане, а после и чубрицата.
След като поври 3-4 минути, се прибавя сол на вкус. Маха се от котлона и се добавят нарязаните на ситно чесън и магданоз. (Аз махам зелената част от средата на скилидките чесън, защото ми създава проблеми със стомаха)
Това е!
Хитринката е в чесъна – добавя се при вече свалена от огъня манджичка, за да не се сварява, а просто да овкуси и да се усеща аромата му и след това. Така прави баща ми, така правя и аз.

*                 *                 *


Едва ли сте очаквали, че днес ще ви поднеса леща... Честно казано, аз също не очаквах. Но защо ни е необходимо да очакваме...

Наслаждавайте се на всеки миг без да го очаквате и без да го натоварвате предварително с определености. Поканете любовта в сърцата си, а после щедро я споделяйте с любимите хора. Обичайте се и не забравяйте да го показвате във всеки един момент... ТЕ заслужават!






52 коментара:

  1. Весел празник - който и да избереш! Чудесна леща, тематично поднесена!

    ОтговорИзтриване
  2. Лещата е една от студентските ми манджи - евтина, бърза и домашна храна, но същевременно и вкусна! :)
    Относно празника, споделям мнението ти, Гери. Понякога от толкова пресоляване на манджата се губи цялата идея.
    Поздрави и много усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Честити празници - на вино и обич, а това с лещата е страхотно, много ми допада! И у нас рецептата е същата!:)

    ОтговорИзтриване
  4. Траянче, Светле, Игличе, благодаря ви, момичета! Щеше ми се да е друга публикацията, ама явно няма да е тази година... ;) Нищо, здраве да е.
    Весели празници (и двата)! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Гери, с нетърпение чаках да видя какво "невръзващо се" ще публикуваш. Но леща вярно не очаквах :))) Ама пък любовта може да се покаже и с леща, а ето че и сърце може да се направи от нея :)
    Много хубаво си написала всичко, благодаря ти :) Бъди все така и още повече влюбена! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали, видя ли колко не се връзва? ;) Аз даже мислех да не публикувам днес, ама ти ми даде стимул, Кате, благодаря! И ти бъди така влюбена винаги, прекрасен ден ти желая! :)

      Изтриване
  6. Гери, прекрасен празник ти желая, а лещата въпреки неочаквана е много обичана и от нас, а твоята си поднесла с много любов, което е по важно. Целувки!

    ОтговорИзтриване
  7. Гери, пожелавам ти толкова влюбени дни, колкото са лещените зърна в паничката! Че и повече :)
    Хубав ден и чудесни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  8. Таничка, Албенче, благодаря! И вашите дни да преливат от любов. Хубав ден, момичета! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Честити празници, Гери, независимо от това, кой тачиш!:-))) Бъди винаги опиянена от любов! Обичай и бъди обичана! Защо пък да не е леща. Нали е направена и поднесена с любов и навява толкова хубави емоции! Прекрасна публикация, Гери! Бъди щастлива и усмихната!:-)))
    Хубави дни, пълни с положителни емоции!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мони, много ти благодаря!
      Да ти се връщат хубавите пожелания, бъди много обичана. :)
      Желая ти прекрасен ден!

      П.П. И все пак ми се искаше да не е леща... ;)

      Изтриване
  10. Честит празник, бъди обичана и обичай хората които си избрала да са около теб!
    С пожелание за прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Жани, благодаря ти! Нека и твоето сърце блика от обич! И да нагушкаш онова малко слънчице със златни коси. :) Даже идвам да ти го напиша и в твоето местенце... ;)

      Изтриване
  11. Хубав празник, Гери :)
    За мен празника е символичен - не влагаш ли любов дори в простичките неща - нито ще ти се услади, нито ще си доволна от резултата.
    Хубав и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Толкова млада, а вече толкова мъдра -
    прекрасни послания, Гери, щастливи са хората около теб...
    Чудесна и тематична идея за представяне на лещата, и рецептата ми допада.
    Хубав, усмихнат и влюбен празничен ден.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Дианка, щастливка съм, че познавам човек като теб, пък макар и само виртуално!
      Желая ти всичко най-добро, заслушаваш цялата обич на света. :)

      Изтриване
  13. Браво Гери! Най-после някой да се осмели да го каже. Аз също реших да замълча по тази тема днес :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)
      Наздраве, Мими, видях, че дори си сменила настроението към кехлибарено. ;)

      Изтриване
  14. Честит празник, Гери!! Нищо, че Всичкото ти е далече, това не променя нищо :) И ние до скоро все не бяхме заедно на този ден (а Филип много го уважава, все пак е от запад). Помня веднъж точно на този ден получих по пощата мила картичка, кутия с бонбони и пакетче семена ливадни цветя (не знам сорта, но бяха много пъстри) :) Нямало как да ми прати букет цветя, та семенца :)
    А лещичката ти е чудна, точно както я обичам и аз. Напоследък престанах да слагам домати и донаждам каквото имам. Но всъщност я обичам точно като твоята! Напомняш, че нямам грам леща. Трябва да се снабдя бързо!
    Наздраве днес, Усмишко! Голяма прегръдка от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Милият той, колко хубаво те е изненадал! Дано вече всички празници, не само този, посрещате заедно, Тики. :)
      Влюбен празник!

      Изтриване
  15. Сладуранката ми тя! Толкова мила публикация! Любовта се крие точно в простичките неща, тя няма нужда от лъскави опаковки, защото тогава вече не е любов, тогава е маскарад. Колко красиво си поднесла любимата манджичка... Честит празник мила, нека любовта е винаги около теб и с теб и до теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Катенце, винаги успяваш да ме усмихнеш, ама винаги! И в твоето добро сърчице нека бика обич, защото го заслужаваш!
      Желая ти вълшебна вечер!

      Изтриване
  16. прекрасна публикцаия, Гери, простичките неща са най-истински!! ♥

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, в тях е точно чистата любов. :) И в онази усмивка...
      Алекс, благодаря ти, че намираш време да наминем при мен, много се радвам всеки път, да знаеш! :)

      Изтриване
  17. О, Гери,няма лошо да угодиш на себе си в отсъствието на любимия.......с очакването на всички сладки мигове , които предстоят.
    Много слънце и любов за двамата през идващата пролет!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вилиии, как се радвам да те видя! Липсваше твоето присъствие, дано да е все по-често вече. :) Благодаря ти, че си се сетила за мен и намина през местенцето ми. :) Прегръдки и прекрасен ден ти желая!

      Изтриване
  18. Няма да коментирам излишно. Просто ще те прегърна. Ти знаеш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Йолинце, силно те прегръщам и аз - без думи и с усмивка!

      Изтриване
  19. Простичко, но толкова мило написано, че докосва дълбоко! Сигурна съм, че лещата е от най-вкусните. И аз имам любими таткови гозби и напълно те разбирам :)
    Всичко най-добро, Гери! Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, благодаря ти много! И на теб желая всичко най-добро, поздрави! :)

      Изтриване
  20. Гери, тайната съставка на татко ти, убедена съм, че е щипката ЛЮБОВ, така че тази лещичка е напълно подходяща за празника (нищо, че не е торта или сладкиш), а ефектът който има е същия. Бъди все така миличка и нежна и наистина любовта не трябва да е само в един ден, а да те следва на всяка крача :)! Целувки, миличка!!

    ОтговорИзтриване
  21. Ох, лещата я избягвам в класическия и вариант- дотегнала ми е от дете. Но пък щом ти, Герчо , намираш в нея домашен уют, обич и хубави спомени, сготви си една;) прегръдка и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  22. Бащината леща е приготвена с толкова много любов, че напълно подхожда за празника!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  23. Руми, Марте, Тили, благодаря ви, момичета! :)
    Хубава вечер от мен, много усмивки ви изпращам! :)

    ОтговорИзтриване
  24. Правилото за Keep it Simple Stupid или съкратено KISS много отива на лещичката в случая :) Хубава вечер, Гери!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали... ;)
      В университета учихме и друг вариант на KISS (конкретно за журналистиката) - keep it short and simple. Нещо, което не винаги ми се отдава, ама се уча да се изказвам и по-кратко. Та така...
      Радвам се, че намина, Лу, хубав ден ти желая! :)

      Изтриване
  25. Слънце,да знаеш как обичам леща и как не я готвя и аз никога,че и моята половинка я бойкотира,пък за една порция не върви.
    Супер си я направила,що не ме извика да се насърбаме едно хубаво! :)
    Пожелавам ти с годините да запазиш това трепетно опиянение все така автентично,мила!
    Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  26. Много мила публикация, Гери! Прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  27. Евче, благодаря ти! :)
    Роси, а де... Да знаех, щях да споделя на драго сърце с теб. :) А иначе... И аз не обичам да си готвя само за мен, но с моя човек това значи почти нищо да не си готвя - той си обича "сухо". Та се свиква...
    Прегръдки, момичета, и усмихнат вторник! :)

    ОтговорИзтриване
  28. Lovely post my dear Gery. Happy Valentine Day, my dear friend.Hugs and kisses:))

    ОтговорИзтриване
  29. Гери, и аз готвя по подобен начин леща :) ....единия начин, разликата е само, че чесънът го слагам да ври с лука. Не го беля и после обичам да похапна цялата скилидка, като отделя люспата. Много обичам леща. У дома хапват всичко, което приготвя, много често обаче се налага да сготвя отделно само за себе си. И все се случва така, че първо моето нещо се изяжда, уж да го кусат само....
    Чудесен пост си написала, толкова докосващ, истински и влюбен! Обичта е в малките жестове, обикновени, като храната, приготвена с любов!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, първия път, когато си готвих сама, също сложих така чесъна, но не ми хареса... После попитах баща ми и той ме посъветва да не го варя, въпрос на вкус. :)
      Благодаря ти за милите думи!
      Желая ти много усмихнат и слънчев ден! :)

      Изтриване
  30. Ах, Гери, как се редят думите една след друга и описват толкова красиви емоции... Аз тази година се опитах да организирам нещо по-специално, уж за празника и се сетих защо досега, три години заедно, никога не сме празнували Св. Валентин по американския традиционен начин...просто го усещам едно изкуствено и фалшиво. И така си бяхме у дома и всичко беше прекрасно. Макар, че сега ми се прииска да имахме и тази вкусна леща на вечерята.
    Това ми е може би любимото домашно ястие, с малко натрошено сиренце отгоре...вкуснотия!
    Леле, увлякох се - пожелавам ви на двама ви много любов, щастие и да се радвате взаимно!
    Прегръщам те и ти изпращам много усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Милата ми Алекс... Знаеш ли колко ме зарадва, много! :) Аз ще добавя и лъжичка кисело мляко към лещата, а ти поръси със сиренце. :)
      И ние не го празнуваме, някак по друг начин възприемаме нещата. Но нека има поводи за повече усмивки, за това съм "за". И вие много да се обичате и да намирате споделеното щастие винаги заедно. :)
      Хайде, идвай си вече и да те напрегръщам и аз. Имаш още повече усмивки и от мен, Алекс! :)))

      Изтриване
  31. We love lentils. And your soup looks so good and inviting. I make it almost same way you do, so I can only recommend your recipe to anyone. Its really good :)

    ОтговорИзтриване
  32. Толкова добре облечени чувства и мисли в думи, казани ... ама съвсем на място!
    Защо всички млади от твоето поколение Гери, не разсъждават така? И това е мнение от моя гледна точка ... може би твоето е по-позитивно :)
    Чудесен пост!

    Желая на теб и твоят спътник в земния ти път Гери, много , много любов ... и бурна и тиха и споделена! Търсете се с поглед когато сте заедно и си липсвайте ... когато растоянието ви разделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И се търсим, и се откриваме, и безкрайно си липсваме... Но сме си опора! :)
      Благодаря ти за милите думи и за подкрепата, Дани, винаги ме трогваш много... Ама наистина много! Иначе за младите хора... Знам ли, нека всеки има свой си свят, но по-добър. За да е шарено и все пак с позитивизъм. :)
      Прегръдки, мила Дани, бъди и ти бзкрайно обичана (аз знам, че е така)! :)

      Изтриване
  33. Сладурка такава, много обичам лещичка и я приготвям като теб :) Прегръдки и винаги така се обичайте :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, Ани, и благодаря, че се сещаш за мен. :)
      И вие все така да се обичате! :)
      Усмихнати прегръдки и от мен!

      Изтриване