четвъртък, 10 януари 2013 г.

Разочарование за вегетарианеца

Толкова ми е вкусно това ястие, че направо трябва да разочаровам вегетарианците... А те стават все повече около мен. И се чудя, и се мая защо е така... Няма как да не се съмнявам, че едва ли не е модерно, защото макар и от някаква идеологическа, етическа и каква ли не "ическа" точка, факт е, че в момента почти всеки познава поне един вегетарианец. Хайде, замислете се сега дали и преди беше така? Ами, аз не помня подобно чудо. Разбирам, някои хора може да имат алергия, непоносимост и т.н., но... в повечето случи е "ическата" причина.
Не искам да обидя никого с тези си думи. Това е мое мнение. А всеки има право на избор, нали така?
Просто не мога да възприема как цял живот ще си обичал вкуса на месото и изведнъж вече ти се повръща дори от миризмата на пилешко... Чакай де, та това да не е телешко или свинско шкембе (макар че аз си харесвам шкембе чорбата, да няма недоразумения) и да усещаш нещо неприятно, витаещо из кухнята?
"Пфф, гади ми се като видя месо. Пфф, повръща ми се само като го помириша. Пфф, най-мразя да ме целуне някой и да е ял преди това месо." - да изреждам ли още? Цветущите фрази са доста, повярвайте ми. Същата история като с всеки модерен израз при дадено състояние - или сме в едната крайност, или в другата. Пък колко било хубаво това, пък колко било противно другото... Пък безбройни заместители на месото, пък всякакви био храни, които ти мътят мозъка, а собственикът на магазина, от който ги купуваме, е безкрайно щастлив, пък билкова кръв. Какво ли не чух вече, а колко ли още ще чуя и видя.
Сега да не скочат срещу мен всички поддръжници на здравословното хранене. Стоп! Аз не отричам био храните, отричам названието "био" и космическите им цени. Защо една храна да има по-специално название, ако това е истинската храна? И вместо да купувам "био яйца от щастливи кокошки, отгледани на свобода", да си купя просто яйца, а другите - ГМО и тем подобни, да бъдат назовани като "изкуствени" или "вредни", или както искате. Нека някой ми каже, че био краставиците и доматите в някоя верига супермаркети са по-"био" от тези в планинското дворче на някоя баба. Ами, тц, няма такъв вариант. Пределно ясно ми е, че е невъзможно да ходим всеки ден до планинското дворче на бабата, но защо да изопачаваме истинското и да го окачествяваме като... "био". Заради пари, нали това ще е отговорът? Е, да, ама нека не мърсим всичко с тях. Точка.
Отклоних се мъничко, ама ми е болна тема тази с био храните. Да ви представя сега негово величество....


Свинско месо с червено вино 

 


 Необходими продукти за 2 порции:
- 500 гр. свинско месо;
- 1/2 глава лук;
- 50 гр. червено вино;
- 50 гр. вода (студена);
- 1/2 ч. л. смлян черен пипер;
- 2 щипки сушена чубрица;
- 1 щипка сушена мащерка;
- 1-2 щипки сол (аз сложих около 1 ч. л. и беше в повече после).

Начин на приготвяне:
Измиваме свинското месо със студена вода (това е важна стъпка), нарязваме на парчета и слагаме в стъклен съд тип "йена глас". Нарязваме си лука на полумесеци и го добавяме при месото. Следват подправките, виното и водичката. Разбъркваме хубаво, слагаме капака на съда  и след това - във фурната. Включваме я на 180 °C и печем за около 1 час и половина. След това махаме капака и печем още около 10 минути (на около 200 °C), за да се зачерви леко месото.
Накрая - похапваме си с най-голямото удоволствие, което никой вегетарианец не може да изпита.

Не помня да съм взимала рецептата от някакъв сайт или пък друг източник... Правих я за първи път преди около година, сега повторих, като обогатих с подправки като чубрица и мащерка. Все така прекрасно е на вкус - крехко, сочно и ароматно (без да е тежко и мазно).

В заключение искам да кажа, че нямам против вегетарианците. Имам против това да следваш каквото и да е без ясна цел просто защото много хора го правят. Това е, бъдете себе си. =)
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар