петък, 7 декември 2012 г.

Топла закуска в студената сутрин...


Много обичам палачинки, наистина много. Но имаме някакъв проблем с тях. Често се случва да не ми се получават. Правя всичко, както друг път, загрявам си тигана с малко мазнина, сипвам определеното количество и... хоп, палачинката се залепя за тигана. Щом опитам да я обърна, започва да се свива и къса. В този момент прилича повече на омлет, но не и на палачинка.


Не знам защо се получава така. Чудила съм се да не би да е заради содата и евентуално да съм добавила малко повече... Все още нямам отговор.
Та затова рядко приготвям палачинки вкъщи. Много ги обичаме, не изискват много продукти, стават сравнително бързо, но крайният резултат винаги е 50:50. Как да се реша да ги правя, като знам, че винаги има възможност да се получи отново голямото нищо...


Но тази сутрин се реших. А и отдавна не бях приготвяла някаква по-специална закуска. Колежката от "Сушито" казваше, че палачинките били тежка закуска за през лятото. Не смятам така, по всяко време мога да си ги хапвам. Но... ето, сега е зима, студено е. Така че една "тежка закуска" е идеална за това време. Още по-идеално беше, че палачинките този път се получиха. Явно аз бях по-големият инат и не им се дадох (дано вече нямаме проблем помежду си...).
Нямам спомен откъде съм преписвала рецептата, за което се извинявам на автора (ако някой си я познае). Ето я в мой вариант с малки изменения.

Палачинки с кисело мляко 

 


 Необходими продукти:

- 1 яйце;
- 1 ч.ч. кисело мляко;
- 1 ч.ч. вода (студена);
- 1 с.л. олио;
- 2/3 ч.л. сода за хляб;
- 2/3 ч.л. захар;
- 2/3 ч.л. сол;
- брашно (до получаване гъстотата на боза; около 1-2 ч.ч.).

Начин на приготвяне:

Разбъркваме яйцето, добавяме киселото мляко, а после и водата. След това следват содата, солта и захарта, а накрая малко по малко и брашното.
В загрят тиган с малко олио пържим всяка палачинка и от двете страни - нищо ново в случая.

Ами, това са моите палачинки. По-често (почти винаги) ги приготвям с кисело мляко. Тези с прясно са не по-малко вкусни. Въпрос на избор.


Палачинките са страхотни и със сладко, и с течен шоколад, и със сиренце, и с каквото и да е. В моя случай бяха със сладко от горски ягоди. Голяма вкусотия се получи...
Да ви е сладко и на вас!

1 коментар:

  1. И аз много обичам палачинки и не бих отказала да опитам и от твоите, които са много изкушаващи!

    ОтговорИзтриване